پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112049
چرامردم مصروليبي به‌آمريکااعتراض مي‌کنند؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1025

ساعاتي قبل شبکه‌هاي مختلف خبري از کشته شدن سفير آمريکا در ليبي خبر دادند. با کشته شدن «کريستوفر استيونز»، شمار آمريکايي‌هايي که از ديروز در کنسولگري اين کشور در «بنغازي» ليبي کشته شدند، به ? نفر رسيد. اما پيش از «بنغازي»، قاهره مصر اولين شهري بود که تظاهرات‌هاي مردمي در برابر سفارت آمريکا در آن به راه افتاد.
 
کشته شدن سفير آمريکا حالا به دستاويزي تبديل شده تا سياستمداران و رسانه‌هاي غربي که تا امروز در برابر اعتراضات مردمي در اين ? شهر سکوت کرده بودند، دليل اصلي اين اعتراضات را به حاشيه رانده و آن را به موضوعي سياسي بدل کنند.
 
ادامه اين اعتراضات دولت آمريکا را مجبور به اعلام آماده‌باش در تمام سفارتخانه‌هاي اين کشور در سراسر جهان کرده است. اما واقعا چرا تظاهرات‌هاي مردمي، آن هم با اين دامنه وسيع در برابر سفارتخانه‌هاي آمريکا شکل گرفت؟
 
چند روزي است که فيلمي بسيار موهن با ترجمه عربي در فضاي اينترنت منتشر شده که همين امر مسلمانان به خصوص مردم مصر و ليبي را به خشم آورده است.
 
با واکاوي پشت پرده‌هاي ساخت و انتشار چنين فيلمي، قطعا مي‌توان پي برد که چرا مردم، آمريکا را مسئول اين توهين بي‌سابقه مي‌دانند و خواستار اخراج آمريکايي‌ها از کشورشان مي‌شوند.
 
اين فيلم را که در آن توهين‌هاي بي‌سابقه‌اي به ساحت پيامبر اکرم (ص) مي‌شود چند ماه پيش يک فيلمساز آمريکايي- اسرائيلي به نام «سام باسيل» ساخته است. فيلم موهن حتي يکبار هم در سالني که به گفته فيلمساز تقريبا خالي از تماشاگر بوده، در آمريکا به نمايش درآمده است، با اين وجود اعتراضات به آن زماني آغاز شد که بخش‌هايي از آن به زبان عربي ترجمه شده و از هفته قبل در فضاي اينترنت منتشر شد.
 
 «سام باسيل» ?? ساله اصليتي از جنوب کاليفرنيا داشته و يک شرکت ساخت و ساز را اداره مي‌کند. وي اين فيلم را با حمايت ? ميليون دلاري ??? نفر از صهيونيست‌ها ساخته و پس از آن هم توهين‌هاي زيادي را به اسلام و پيامبر اکرم (ص) کرده است.
 
انتشار اين فيلم به زبان عربي آن هم در آستانه حادثه يازده سپتامبر خود دليل ديگري است بر هدف دار بودن ساخت اين فيلم و تلاش‌هايي که براي نسبت دادن اين حوادث به مسلمانان انجام مي‌شود. اکنون شواهد بسيار زيادي وجود دارد که نشان مي‌دهد دولت آمريکا خود در پشت پرده حملات يازده سپتامبر حضور داشته است. آمريکا که اکنون سناريوي يازده سپتامبر خود را شکست خورده مي‌بيند، هنوز تلاش مي‌کند با روش‌هاي مختلف، وجهه‌اي منفي از مسلمانان براي مردم خود به تصوير بکشد و از اين طريق همچنان به سواستفاده خود از دروغ حمله مسلمانان در روز يازده سپتامبر، بهره‌برداري سياسي کند.
 
از سويي ديگر «تري جونز» کشيش موهن آمريکايي هم به حمايت از اين فيلمساز پرداخته و آن را فيلمي بر ضد تفکرات اسلامي ناميده است. جونز که خود بار‌ها دست به قرآن‌سوزي زده، هيچ‌گاه در آمريکا با برخورد قضايي روبرو نشده و آزادانه به اعلام مواضع ضداسلامي خود پرداخته است.
 
ظاهرا دستگاه‌ قضايي و دولت آمريکا با عدم برخورد با تري جونز و افرادي نظير وي قصد دارند نشان دهند که تا چه حد مدافع آزادي بيان هستند، اما حقيقت اين است که اين آزادي بيان زماني که به بررسي پشت‌پرده مواردي نظير هولوکاست و يازده سپتامبر مي‌رسد، به موردي نامطلوب براي دولت آمريکا بدل شده و از آن جلوگيري مي‌شود.
 
دولت آمريکا و ديگر کشورهاي غربي در حالي اکنون تمام تمرکز خود را بر حمايت از ديپلمات‌هاي آمريکايي و تامين امنيت آن‌ها متمرکز کرده‌اند که نه آن‌ها و نه رسانه‌هاي آن‌ها هيچ‌يک، نه تنها اقدام «باسيل» صهيونيست را محکوم نکردند، بلکه به مصاحبه با او پرداختند و مواضع ضداسلامي او را بازتاب دادند. وي که اکنون در محلي نامعلوم مخفي شده، شب گذشته در مصاحبه با رسانه‌هاي غربي يکبار ديگر به توهين به دين اسلام پرداخت.
 
* تري جونز کشيش قرآن سوز آمريکايي
 
با در نظر گرفتن اين موارد، مي‌توان به دلايل عصبانيت مردم مصر و ليبي پي برد. رفتارهاي دوگانه‌ دولت آمريکا در موضوع حقوق بشر و آزادي بيان، اين کشور را به دشمن درجه يک جهان اسلام بدل کرده است. به سادگي مي‌شود ليستي بلندبالا از کساني که به دليل انکار هلوکاست محکوم شده‌اند، و يا حتي به دليل کنکاش در مورد حادثه يازده سپتامبر به طرزي مشکوک کشته شده‌اند را ايجاد کرد، اما هيچ‌کس به خاطر ندارد که آمريکا کوچک‌ترين برخوردي با موارد متعدد توهين آمريکايي‌ها به اسلام کرده باشد.
 
به نظر مي‌رسد که اعتراضات مردمي تنها به اين ? کشور محدود نشود و همانطور که اوباما نيز هشدار داده، سفراي آمريکا در ديگر کشورهاي مسلمان نيز بايد منتظر اعتراضات مردمي در برابر سفارتخانه‌هاي خود باشند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html